Lovheimel
Forskrift om habilitering og rehabilitering og koordinator § 9 og Arbeidsmiljøloven §4-4.
Klageveg
Klagerett er forankra i folketrygdloven og Forvaltningsloven §§ 28 og 29.
KPR/IPLOS-registrering
Nei.
Eigenbetaling
Nei.
Mål for tenesta/føremål
Hjelpemiddel skal inngå som del av ein heilskapleg plan, og bidra til å
- betre funksjonsevna
- auke moglegheit for å vere sjølvhjelpen
- lette pleie av personar med funksjonsnedsetting
Kriterium for tildeling
- Behov for hjelpemiddel og/eller tilrettelegging må inngå som ein del av den heilskaplege utredningen av behovet for habilitering og rehabilitering.
- At hjelpemiddel skal vere nødvendige, betyr at andre tiltak kan vere aktuelle både som alternativ til et hjelpemiddel eller som supplement.
Praktiske opplysningar
- For enklare hjelpemiddel ved kortvarige behov (inntil 2 år) har kommunen finansierings- og anskaffingsansvaret.
- NAV ved hjelpemiddelsentralane har ansvar for hjelpemiddel finansiert over folketrygda. Dette gjeld hjelpemiddel ved funksjonsnedsettingar med meir enn 2-års varigheit.
Forventningar til tenesteytar
Kommunens sørge-for-ansvar gjelder uavhengig av varigheita av behovet. Det omfattar alle ledd i formidlingsprosessen
- Å avdekke og utgreie behovet for alle typar hjelpemiddel
- Utprøving av hjelpemiddel
- Bistand i søknadsprosess
- Tilpassing og enklare montering
- Opplæring i bruken av hjelpemiddelet
- Service og reparasjon av enklare art
Forventningar til tenestemottakar
- Vanleg vedlikehald
- Melde behov om ev. problem eller feil med hjelpemiddel, også brukarfeil.
- Melde om tenestemottakar ikkje lenger har behov for hjelpemiddel
- Ta imot hjelpemiddel som det er behov for knytt til Arbeidsmiljøloven § 4-4
Merknad
Du kan lese meir om tekniske hjelpemiddel her.