Trinn 3 - 4.3.9 - Praktisk bistand eigenomsorg

  • Lovheimel

    Klageveg

    Klage etter pasient og brukerrettighetsloven § 7-2 med klagefrist 4 veker jf. §7-5.

    KPR/IPLOS-registrering

    Ja. IPLOS-tenestetype 1 Praktisk bistand: daglege gjeremål. IPLOS kapittel 4 – Funksjonsvariablene.

    Eigenbetaling

    Nei.

    Mål for tenesta/føremål

    • Tenestemottakar får hjelp til bistand personleg stell og eigenomsorg for å kunne bu i eigen heim lengst mogleg.
    • Tenestemottakar er mest mogleg sjølvhjelpt ved bruk av eigne ressursar og hjelpemiddel.

    Kriterium for tildeling

    • Ein skal ha prøvd ut/vurdert tenester på eit lågare nivå i trappa før ein tildeler helsehjelp.
    • Førebygge behov for andre tenester.
    • Kvardagsmeistring og rehabilitering skal vurderast før noko anna.
    • Tildeling av teneste skjer på bakgrunn av kartlegging av behov og/eller heimebesøk
    • Innhente dokumentasjon frå eventuelt  lege, fysio- og/eller ergoterapeut
    • Søkjar må ha eit særleg hjelpebehov som følgje av sjukdom, funksjonshemming, alder eller anna.
    • Har sviktande eigenomsorg:
      • Har problem med å ivareta personleg hygiene, ernæring, forflytning m.m.

    Praktiske opplysningar

    • Tenesta vektlegg aktiv brukarmedverknad med mål om at brukar vert mest mogleg sjølvhjelpen.
    • Heimen må vere best mogleg tilrettelagd for å yte omsorga, her meint følgje råd for tilrettelegging til dømes ta i mot hjelpemiddel for å meistre mest mogleg sjølv
      • Eksempel på dette kan vere fjerne golvteppe, redusere møblar ta imot sjukeseng med meir.
    • Omfang og type tenester vert vurdert etter individuelle behov og kva som er fagleg forsvarleg.
    • Kommunen kan ta omsyn til eigen ressurs- og personalsituasjon ved val av tildeling av tenester og organisering av desse.
    • Vedtaket beskriv innhaldet i og omfanget av tenesta.
    • Brukar må bu eller opphalde seg i kommunen.
    • Individuelt tilpassa ut frå brukar si funksjonsevne.
    • Tildelt tid i vedtaket vert ytt slik ein finn det mest høveleg. Oppgåver kan bli utført over fleire dagar i løpet av ei veke.
    • Alle som mottar helsetenester i heimen lenger enn 3 månader, ein gang pr. veke har rett på fri tannbehandling frå offentleg tannklinikk.
    • Det er ulike måtar å evaluere tenesta på. Dette kan vere gjennom søknad, oppfølgingsteam, melding frå heimetenesta. 

    Oppgåver som tenesta ikkje inkluderer

    • Praktiske gjeremål knytt til hushaldet t.d. reinhald, klevask.
    • Transport av tenestemottakar t.d. følgje til lege, frisør etc.

    Forventningar til tenesteytar

    • Tenesteytar opptrer respektfullt i høve tenestemottakar.
    • Tenesta vert gitt i samarbeid med brukar.
    • Tenesteytar vektlegg prinsipp om hjelp til sjølvhjelp.

    Forventningar til tenestemottakar

    • Heimen skal vere lagt til rette for at heimetenesta får ein god arbeidsplass jf. arbeidsmiljølova.
    • «Arbeidsmiljø i hjemmetenesten – en veileder».
    • Tenestemottakar opptrer respektfullt i høve tenesteytar.
    • Vere aktiv deltakar i eige liv.

    Merknad

    Les meir om heimesjukepleie her.

Kontakt

Lene Engebø
Leiar for tildeling
E-post
Telefon 97 99 18 03