Trinn 3 - 4.3.9 - Praktisk bistand eigenomsorg

Lovheimel

Klageveg

Klage etter pasient og brukerrettighetsloven § 7-2 med klagefrist 4 veker jf. §7-5.

KPR/IPLOS-registrering

Ja. IPLOS-tenestetype 1 Praktisk bistand: daglege gjeremål. IPLOS kapittel 4 – Funksjonsvariablene.

Eigenbetaling

Nei.

Mål for tenesta/føremål

  • Tenestemottakar får hjelp til bistand personleg stell og eigenomsorg for å kunne bu i eigen heim lengst mogleg.
  • Tenestemottakar er mest mogleg sjølvhjelpt ved bruk av eigne ressursar og hjelpemiddel.

Kriterium for tildeling

  • Ein skal ha prøvd ut/vurdert tenester på eit lågare nivå i trappa før ein tildeler helsehjelp.
  • Førebygge behov for andre tenester.
  • Kvardagsmeistring og rehabilitering skal vurderast før noko anna.
  • Tildeling av teneste skjer på bakgrunn av kartlegging av behov og/eller heimebesøk
  • Innhente dokumentasjon frå eventuelt  lege, fysio- og/eller ergoterapeut
  • Søkjar må ha eit særleg hjelpebehov som følgje av sjukdom, funksjonshemming, alder eller anna.
  • Har sviktande eigenomsorg:
    • Har problem med å ivareta personleg hygiene, ernæring, forflytning m.m.

Praktiske opplysningar

  • Tenesta vektlegg aktiv brukarmedverknad med mål om at brukar vert mest mogleg sjølvhjelpen.
  • Heimen må vere best mogleg tilrettelagd for å yte omsorga, her meint følgje råd for tilrettelegging til dømes ta i mot hjelpemiddel for å meistre mest mogleg sjølv
    • Eksempel på dette kan vere fjerne golvteppe, redusere møblar ta imot sjukeseng med meir.
  • Omfang og type tenester vert vurdert etter individuelle behov og kva som er fagleg forsvarleg.
  • Kommunen kan ta omsyn til eigen ressurs- og personalsituasjon ved val av tildeling av tenester og organisering av desse.
  • Vedtaket beskriv innhaldet i og omfanget av tenesta.
  • Brukar må bu eller opphalde seg i kommunen.
  • Individuelt tilpassa ut frå brukar si funksjonsevne.
  • Tildelt tid i vedtaket vert ytt slik ein finn det mest høveleg. Oppgåver kan bli utført over fleire dagar i løpet av ei veke.
  • Alle som mottar helsetenester i heimen lenger enn 3 månader, ein gang pr. veke har rett på fri tannbehandling frå offentleg tannklinikk.
  • Det er ulike måtar å evaluere tenesta på. Dette kan vere gjennom søknad, oppfølgingsteam, melding frå heimetenesta. 

Oppgåver som tenesta ikkje inkluderer

  • Praktiske gjeremål knytt til hushaldet t.d. reinhald, klevask.
  • Transport av tenestemottakar t.d. følgje til lege, frisør etc.

Forventningar til tenesteytar

  • Tenesteytar opptrer respektfullt i høve tenestemottakar.
  • Tenesta vert gitt i samarbeid med brukar.
  • Tenesteytar vektlegg prinsipp om hjelp til sjølvhjelp.

Forventningar til tenestemottakar

  • Heimen skal vere lagt til rette for at heimetenesta får ein god arbeidsplass jf. arbeidsmiljølova.
  • «Arbeidsmiljø i hjemmetenesten – en veileder».
  • Tenestemottakar opptrer respektfullt i høve tenesteytar.
  • Vere aktiv deltakar i eige liv.

Merknad

Les meir om heimesjukepleie her.