Trinn 3 - 4.3.6 - Helsetenester i heimen

Lovheimel

Klageveg

Klage etter pasient og brukerrettighetsloven § 7-2 med klagefrist 4 veker jf. §7-5.

KPR/IPLOS-registrering

Ja. IPLOS tenestetype 15 - Helsetenester i heimen. IPLOS kapittel 4 – Funksjonsvariablane.

Eigenbetaling

Nei.

Mål for tenesta/føremål

  • Gje hjelp til akutt eller kronisk sjuke som treng nødvendig helsehjelp i heimen.
  • Ordninga er behovsprøvd og kan tildelast personar med særskilte behov utan omsyn til alder og økonomi.
  • Tenestemottakar skal klare seg i eigen bustad med nødvendig hjelp.

Kriterium for tildeling

  • Brukar har behov for nødvendig helsehjelp for å kunne bu heime.
  • Sviktande helse og eigenomsorg som krev meir omfattande observasjonar, hjelp/og tilrettelegging for å ivareta grunnleggande behov.
  • Innhente informasjon frå lege.
  • Ein skal ha prøvd ut/vurdert tenester på eit lågare nivå i trappa før ein tildeler helsehjelp.
  • Behov for behandling og oppfølging grunna utfordringar med psykisk helse, og/eller rus.
  • Så langt som det er praktisk mogeleg legge til rette for førebyggande, helsefremjande og rehabiliterande tiltak.

Praktiske opplysningar

  • Kommunen kan ta omsyn til eigen ressurs- og personalsituasjon ved val av tildeling av tenester og organisering av desse.
  • Alle som mottar helsetenester i heimen lenger enn 3 månader, ein gang pr. veke, har rett på fri tannbehandling frå offentleg tannklinikk.
  • Dersom det oppstår akutte situasjonar i tenesta, kan enkelte oppdrag bli utsett eller avlyst.
  • Søkar skal gje eige samtykke saman med fastlege dersom heimetenesta overtar medikamentadministrasjon.

Oppgåver som tenesta ikkje inkluderer

  • Følge til mellom anna lege/tannlege, helsetenester og til ulike opphald på sjukeheim.
  • Skyss/transport i bil.
  • Handle matvarer.
  • Tenester som kan utførast ved legesenter (sårstell, blodprøvetaking, urinprøver, injeksjonar, vaksiner m.m.).
  • Vi gjev som hovudregel ikkje heimeteneste som tilsyn.

Forventningar til tenesteytar

  • Underskriven søknad av søkar eller andre med skriftleg fullmakt eller munnleg førespurnad.
  • Gyldig samtykke frå søkar eller anna person med delegert samtykkemynde på vegne av søkar.
  • Søkar må opphalde seg i kommunen.
  • Brukar må tilretteleggje for eit forsvarleg arbeidsmiljø.

Forventningar til tenestemottakar

  • Tenestemottakar utfører mest mogleg sjølv.
  • Tenestemottakar gjer seg kjend med vedtaket.
  • Tenestemottakar opptrer respektfullt i møte med tenesteytar.
  • Gje beskjed i god tid på førehand dersom det er ynskje om å avlyse besøket/byte dag. Ved akutte situasjonar må ein gje beskjed så raskt som råd.
  • Heimen skal vere lagt til rette for at tenesteytar får ein god arbeidsplass jf arbeidsmiljølova.
  • Bruk av nøkkelboks er ynskjeleg om det er vanskeleg for tenestemottakar å opne døra sjølv.
  • Husdyr skal haldast i trygg forvaring så lenge helsepersonell er i bustaden.
  • Huset skal være røykfritt så lenge helsepersonell er i bustaden.
  • Tillate hjelpemiddel i heimen dersom dette er naudsynt.
  • På vinterstid er det tenestemottakar sitt ansvar at det er brøyta fram til huset slik at tenesteytar kjem fram.

Merknad

Les meir om heimesjukepleie her.