Lovheimel
Klageveg
Klage etter pasient og brukerrettighetsloven § 7-2 med klagefrist 4 veker jf. §7-5.
KPR/IPLOS-registrering
Ja. IPLOS- tenestetype 26 Varsling- og lokaliseringsteknologi.
IPLOS – kapittel 11 Velferdsteknologi.
Eigenbetaling
Ikkje fastsett kostnad.
Mål for tenesta/føremål
Digitalt tilsyn tildelast for å gje tryggleik i eigen bustad og bidra til at tenestemottakar kan bu lengst mogleg i eigen heim.
Kriterium for tildeling
Etiske og juridiske betraktningar: Tekniske løysingar som automatisk varslar omsorgstenesta eller andre, er i større grad inngripande og ein må ha samtykke til grunn for slike anordningar. Dette kan vere anordningar som døralarm, fallalarm og rørslealarm.
- Brukar sin funksjon, fysisk (inklusiv omgjevnad), kognitivt, psykisk og sosialt, må kartleggast for å finne beste løysing.
- Auka tryggleik og høve til å bu i eigen heim lenger.
- Auka tryggleik for ektefelle/pårørande.
- Søkjar må ha ein sjukdom eller funksjonsnedsetting som kan gjere det nødvendig med varslingsteknologi. For dør-alarm, er t.d. vandring om natta med fare for at brukaren kan gå seg vekk, ein vektig grunn for å sette i verk slike tiltak.
Praktiske opplysningar
- Digitalt tilsyn vert gjeve saman med tenesta tryggleiksalarm helsehjelp og kan mellom anna gjevast som kamera, døralarm, sengematter, rørslealarmar m.m.
- Digitalt tilsyn kan også gjevast som ein samtale via video (utan tenesta tryggleiksalarm helsehjelp).
- Alarmen er knytt til alarmsentralen i Florø heile døgnet, alarmsentralen kontaktar vidare ved behov for utrykking.
- Dersom utstyret ikkje vert brukt i tråd med intensjonen, kan kommunen krevje utstyret tilbakelevert.
- Tenestemottakar må syte for framkomeleg veg til bustaden.
- Tenestemottakar må gje løyve til at nøkkelboks/elektronisk lås vert montert.
- Vedlikehald og reparasjonar som fylgje av vanlig bruk vert dekka.
- Tenestemottakar må sjølv betale for skade på utstyr som skuldast aktløyse.
Forventningar til tenesteytar
- Gi opplæring i bruk av velferdsteknologisk utstyr.
- Yte hjelp så raskt som mogleg etter at alarm er utløyst.
- Test og vedlikehald av velferdsteknologisk utstyr i samsvar med rutine.
- Tenesteytar opptrer respektfullt i møte med tenestemottakar.
Forventningar til tenestemottakar
- Tenestemottakar opptrer respektfullt i møte med tenesteytar.
- Gje melding til heimetenesta ved langvarig fråvær frå eigen bustad.
- Utstyret vert behandla forsvarleg.
Merknad
Les meir om velferdsteknologi her.