Kinn kommune vann busettings- og integreringsprisen for 2022!

Bildet syner IMDi sin logo - Klikk for stort bileteKinn kommune vann Busettings- og integreringsprisen for 2022! IMDi

Kinn har utmerka seg spesielt på busettings- og integreringsfeltet i 2022. IMDi seier prisen skal spegle det gode arbeidet som har blitt lagt ned på dette feltet i år. Gratulerer spesielt til KURS KF for sin strålande innsats!

Kinn kommune er kåra som vinnar ut i frå ei samla vurdering, der både publikum si stemmegjeving og faglege vurderingar har spelt inn på resultatet.

IMDi skriv om Kinn:

"Årets vinner av bosettings- og integreringsprisen fremstår som en innovativ kommune med hjerte og engasjement for integrering.

Kommunen ser viktigheten av å se bosettingen i kommunen i sammenheng med arbeidsmarkedet og utdanningstilbudene lokalt, og jobber og samarbeider langsiktig og målrettet for at flyktninger og innvandrere skal bli kvalifiserte arbeidstakere og at lokale arbeidsgivere skal bli mer inkluderende.

I tillegg har Kinn kommune satt i gang mange gode og spennende utviklingsprosjekter med overføringsverdi til andre kommuner. Kommunen utpeker seg som et godt eksempel på systematisk og helhetlig arbeid rundt bosetting- og integreringsfeltet som kan være til inspirasjon for andre kommuner var juryens begrunnelse da prisen ble delt ut på årskonferansen til Integrerings- og mangfoldsdirektoratet."

Les meir på IMDi si heimeside.

Vi alle veldig stolte av å ha vunne prisen! Og vi gratulerer spesielt til KURS KF for sin glimrande innsats!