Retningsliner for førebygging og handtering av mobbing og trakassering

5. Førebygging av mobbing og trakassering

5.1. Bakgrunn
Arbeids- og organisasjonsforskning viser at det er meir sannsynleg at mobbing og trakassering oppstår i eit arbeidsmiljø som er prega av mistrivsel, stress og uklare arbeidsoppgåver/-deling, enn i eit arbeidsmiljø som er prega av ryddige organisatoriske forhold, åpenhet og respekt for den enkelte.

For å førebygge at mobbing eller trakassering oppstår er det viktig å organisere og leie verksemda på ein måte som gjev tilsette kjensle av tryggleik i form av forutsigbarhet, sosial tilhørighet, medbestemmelse, delaktighet, meistring, meiningsfylt arbeid og trygge tilsettingstilhøve

5.2 Føresetnader:

• Leiinga klargjer at mobbing eller trakassering ikkje vert akseptert.
  • Førebygging av mobbing og trakassering skal inngå i verksemda sitt systematiske helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid.
  • Leirar har god kompetanse i konflikthandtering.
  • Det skal vere ein kultur som aksepterer usemje og diskusjon om sak, men ikkje personangrep eller latterliggjøring av andre sine argument.
  • Gode informasjons- og kommunikasjonsrutinar.
  • Verksemda har mobbing og trakassering som tema på personalmøte minst ein gang i året.
  • God samhandling mellom leiing og tillitsvalde / verneombod på ulike nivå.

5.3 Kinn kommune har ulike verktøy / arena for å skape eit godt arbeidsmiljø, eksempelvis:

• Leiarutvikling
  • Ulike utviklingstiltak i tenestene, som blir vidareført og utvikla i Kinn
  • Personal- og velferdstiltak, Fag- og fest, trimaktivitetar
  • Systematiske Arbeidsmiljøundersøkingar, skal vurderast innført også i Kinn
  • Inkluderande arbeidslivsbedrift, forpliktande samarbeidsavtale mellom 3 partar
  • Årlege medarbeidarsamtaler, ev gruppesamtalar
  • Jamlege personalmøte på avdelingsnivået /kommunedagar der IA/ - HMS skal vere tema.
  • Informasjons- og drøftingsmøte med hovudtillitsvalde
  • Startpakke – introduksjonskurs med nye medarbeidarar.
  • Retningsliner for førebygging og handtering av mobbing og trakassering mellom tilsette
  • Reglement for varsling av kritikkverdige forhold på arbeidsplassen
  • Bedriftshelseteneste, handlingsplanar, arbeidsplasskarteggingar, råd, rettleiing opplæring.
  • Akan- reglar.
  • Helse-, miljø og sikkerhetsopplæring til alle leiarar på alle nivå, samt til verneomboda, medlemmer av Arbeidsmiljøutvalet.