Trinn 3 - 4.3.12 - Praktisk bistand dagleg gjeremål

Lovheimel

Klageveg

Klage etter pasient og brukerrettighetsloven § 7-2 med klagefrist 4 veker jf. §7-5.

KPR/IPLOS-registrering

Ja. IPLOS-tenestetype 1 Praktisk bistand-daglege gjeremål. IPLOS kapittel 4 – Funksjonsvariablene.

Eigenbetaling

Ja. Brukar betaler eigenandel for praktisk bistand, og følgjer gjeldande «gebyr og betalingssatsar i Kinn».

Mål for tenesta/føremål

  • Gje hjelp til praktiske gjeremål i tenestemottakar sin heim.
  • Brukar skal klare seg i eigen bustad med nødvendig hjelp, slik at behovet for plass i institusjon vert unngått eller utsett.

Kriterium for tildeling

  • Førebygge behov for andre tenester.
  • Brukar skal klare seg i eigen bustad med nødvendig hjelp, slik at behovet for plass i institusjon vert unngått eller utsett.
  • Kvardags- meistring og rehabilitering skal vurderast før noko anna.
  • Søkjar må ha eit særleg hjelpebehov som følgje av sjukdom, funksjonshemming, alder eller anna.
  • Innhente dokumentasjon frå eventuelt  lege, fysio- og/eller ergoterapeut.
  • Har problem med å ivareta daglege gjeremål i heimen.
  • Som eit avlastande tiltak for pårørande med særleg tyngjande oppgåver.
  • Heilskapleg vurdering av familien sin situasjon, når søkar bur saman med funksjonsfriske.
  • Personar med samtykkjekompetanse må sjølv ynskje tenesta.

Praktiske opplysningar

  • Brukar skal klare seg i eigen bustad med nødvendig hjelp, slik at behovet for plass i institusjon vert unngått eller utsett.
  • Dersom brukar ikkje er i stand til å utføre oppgåver som m.a. hente ved, bossdunkar til/frå veg, hente post og snømoking må det lagast avtale med pårørande/andre der dette er mogleg.
  • Kommunen kan ta omsyn til eigen ressurs- og personalsituasjon ved val av tildeling av type tenester og organisering av desse.

Oppgåver som tenesta ikkje inkluderer

Praktisk bistand inkluderer ikkje

  • nedvask
  • støvsuging
  • reingjering av vindauge
  • storopprydding
  • hagearbeid
  • hente ved
  • bringe bossdunkar til/frå vei
  • hente post
  • snømåking med meir

Ved start av teneste blir det gjort ei vurdering om det er nødvendig med nedvask og opprydding. Kostnaden må brukar dekke sjølv.

Forventningar til tenesteytar

  • At du og heimen din blir behandla med respekt.
  • At du får ein kontaktperson som du kan kontakte ved behov.
  • At dei tilsette har kompetanse.
  • Vi gir beskjed om det ikkje er mogleg å komme til avtalt tid.

Forventningar til tenestemottakar

  • At brukar eller andre i hustanden er heime når vi kjem.
  • At du er positiv til å prøve ut ny teknologi som kan hjelpe deg med at kvardagen din vert enklare og meir sjølvstendig.
  • At du gir beskjed til oss i god tid om du ikkje treng hjelp eller du skal reise vekk.
  • At du lufter godt inne om du røyker, og at du ikkje røyker rett før vi kjem.
  • At du gir tilbakemelding dersom behovet ditt endrar seg og/eller du ikkje er fornøgd med tenestene du får.